Infokioski to urządzenia, które coraz częściej można spotkać w różnego rodzaju instytucjach oraz w przestrzeni publicznej. Nie sposób ich nie zauważyć, ponieważ wyróżniają się nowoczesnym designem i przyciągają kolorowym wyświetlaczem. Czym więc są infokioski multimedialne i kiedy warto z nich skorzystać?
- Co to jest infokiosk multimedialny?
- Gdzie korzysta się z infokiosków?
- Infokioski w turystyce
- Korzyści wynikające z infokiosków
- Czy infokioski zastąpią ludzi?
Co to jest infokiosk multimedialny?
Infokiosk nazywany jest także kioskiem interaktywnym. Jest to urządzenie, które dostarcza wielu informacji na określony temat. Infokioski powstały po to, by zastąpić lub wesprzeć działanie obsługi klienta czy punktów informacyjnych. Dzięki takim urządzeniom można samemu uzyskać wiedzę potrzebną np. do załatwienia sprawy w urzędzie, odprawy na lotnisku czy zapłacenia rachunku w banku. Infokioski znacznie ułatwiły pracę wielu osobom, które traciły czas na tłumaczenie ludziom ciągle tych samych rzeczy.
Gdzie korzysta się z infokiosków?
Urządzenia te znajdują zastosowanie w wielu zróżnicowanych branżach. Według informacji zamieszczonych na www.mera-systemy.pl/infokioski-multimedialne, infokioski multimedialne wykorzystywane są w bankach, na dworcach, w firmach ubezpieczeniowych, w urzędach, na lotniskach i w centrach handlowych. Infokioski dostępne są także w przestrzeni publicznej, gdzie mogą służyć jako punkty informacji turystycznej.
Infokioski w turystyce
Infokioski multimedialne znajdują szerokie zastosowanie w branży turystycznej. Prezentują one najczęściej co warto zwiedzić w danym mieście, jakimi szlakami się poruszać, jak dojechać do określonych na mapie miejsc. Takie urządzenia wypierają korzystanie z tradycyjnych map i zachęcają młodych do poznawania miejsc turystycznych w nowoczesny sposób. Ogromną zaletą takich infokiosków jest to, że mogą one mieć wbudowane systemy w różnych językach, zatem korzystać z nich mogą także osoby, które nie posługują się językiem polskim.
Korzyści wynikające z infokiosków
Coraz więcej instytucji decyduje się na takie infokioski multimedialne z wielu względów. Niektórzy chcą odciążyć pracowników, innym zależy na usprawnieniu pracy, jeszcze inni chcą ułatwić życie mieszkańcom dając im większą samodzielność i możliwość pozyskiwania informacji na własną rękę. Mało tego, infokioski pełnią funkcję nie tylko informacyjną. Świadczą także niektóre usługi, z których użytkownicy mogą skorzystać samodzielnie. Wśród nich wymienia się np. zakup biletu, wywoływanie zdjęć, samoobsługową płatność za zakupy w hipermarketach, rejestrację na badania itp.
Czy infokioski zastąpią ludzi?
Wiele osób obawia się o to, że infokioski multimedialne mogą zastąpić pracę ludzi. Póki co nie ma podstaw, by się tego obawiać. Być może zagraniczne, szczególnie japońskie, urządzenia są już tego bliskie, jednak w Polsce nic na to nie wskazuje. Urządzenia nie są na tyle rozbudowane, by zastąpić czyjąś pracę. Infokioski jedynie usprawniają niektóre czynności i ułatwiają życie.